jump to navigation

Mulligalerii probleemid oktoober 22, 2020

Posted by Alcohol Awareness in Uncategorized.
trackback

Mulligalerii Facebooki leht, mis tutvustab ennast eestkõnelejana “vahuveinikultuuri arendamisel ja sellealaste teadmiste avardamisel Eestis,” on meie hinnangul eiramas mitut Reklaamiseaduse punkti, mis puudutavad alkoholi reklaamimist.

Esiteks, ei suutnud me leida nende Facebooki lehelt mitte ühegi alkohoolse toote juurest seadusega ettenähtud tervisehoiatust.

Teiseks esitlevad nad oma toodete allahindluskampaaniate käigus nii uut kui ka vana hinda. See on aga Alkoholiseaduse  § 43 poolt keelatud: “Alkohoolse joogi müügihinda ei ole lubatud avaldada selliselt, et tarbijale on samaaegselt nähtavad alkohoolse joogi algne ja uus müügihind.”

Kolmandaks pakuvad nad alkohoolsete toodete ostmisel kaasa kingitusi, mida Reklaamiseadus samuti ei luba. Keelatud reklaamina käsitatakse: “alkoholi ostmisel kauba või teenuse tasuta või tavapärasest jaemüügihinnast madalama hinnaga saamise võimalust.” Mulligalerii 22. oktoobri postitus lubab järgnevat: “Valige endale vastavalt soovile kas 6ne kast või 3ne pakike! 💘6se roseekasti soetajale KINGITUSEKS VÄGA ŠIKK KULDNE STOPPER!”

Neljanda probleemina näeme me alkohoolsete toodete reklaamina toimivate sotsiaalmeedia postituste jagamise võimalust. Reklaamiseadus ütleb, et alkoholi reklaam on keelatud “sotsiaalmeedia võrgustikes, välja arvatud alkoholikäitleja veebilehel ja sotsiaalmeedia kontol.” Esitame selle kaebuse Tarbijakaitseametile hinnangu saamiseks, kas Facebooki postituse jagamine suvalisele seinale ei lähe selle seadusepunktiga vastuollu. Meie arvamuse kohaselt muutub Mulligalerii postituse jagamisel see kellegi personaalse Facebooki seina lahutamatuks osaks ning on seega keelatud reklaam.

Kommentaarid»

No comments yet — be the first.

Lisa kommentaar