jump to navigation

Eesti Mäng mängib kummalist mängu juuli 26, 2017

Posted by reklaamivalve in Uncategorized.
trackback

Üle pika aja. Oleme juba omamoodi häälestunud hetkel Riigikogus oma järge ootava alkoholipoliitika eelnõu poolt muudetavale Reklaamiseadusele, mis paneb alkoholi reklaamimise hoopis uutesse raamidesse. Kuid see annab siiski veel enda järel oodata.

Sedapuhku on hakanud silma riivama imetore ETV saade Eesti Mäng, mis toob kokku toredaid inimesi ning valgustab meie armast kodumaad hästi vahvas valguses. KUID, mingil põhjusel on sellesse ilusasse pilti ikka pidevalt ka alkohol ära eksinud.

Eestimang4

Kes saatega pole tuttav, siis see koguperesaade jagab kõigile osalejatele auhindu, mille on välja käinud erinevad Eesti turismitalud ja ettevõtted. Sel hooajal jagatakse seal sedasi ka alkoholi muudkui välja. Teadaolevalt on üks praegu kehtiva Reklaamiseaduse selliseid põhimõtteid, et alkoholi ei tohiks reklaamida kui midagi, mida on võimalik saada tasuta ega mingi asja reklaamimisel ei tohi kasutada tasuta alkoholi pakkumist kui lisamagnetit.

Ehk täpsemalt: “Keelatud reklaamina käsitatakse: alkoholi tasuta kaasaandmist kauba või teenuse müügiks pakkumisel ja müügil, välja arvatud toitlustusettevõttes kohapeal tarbimiseks.
alkohoolse joogi saamise võimalust kauba või teenuse müügi suurendamise eesmärgil läbiviidava müügiedenduskampaania või muu tegevuse auhinna, võidu, kingituse või muu hüvena.”

ETV teadaolevalt reklaami ei tohi üldse näidata ja nii on tegemist sponsorlusega. Tõenäoliselt. Või mis see muu siis olla saab?! Kuigi, konkreetsed joogid on väga selgelt esile toodud ja ei mainita ainult tootjat.

Kas tegemist on müügiedenduskampaaniaga? Äkki toetaja ütleb, et nad ei oota sellest mingit omapoolset tulu, lihtsalt jagavad oma toodangut. Kuid mis parata, televaataja jaoks mõjub see ju siiski sulaselge reklaamina.

Eestimang2

Päris omaette lugu juhtus aga 20. juuli saates, milles osales ka Karoliine Josefiine Killandi, kes on selgelt alaealine. Ning paljude televaatajate üllatuseks, kingiti peale mängu kõigile osalejatele korv, milles teiste seas ka kaks pudelit koduõlut. Mingit selgitust ega erandit ei tehtud ja üllatus oli ka noore osaleja silmist näha.

Eestimang3

Ei tahaks kuidagi sellist alkoholi propageerimist, pealegi siis veel alaealistele, näha ETV-st. Nii saadame sellegi juhtumi Tarbijakaitseametile hindamiseks.

 

Advertisements

Kommentaarid»

No comments yet — be the first.

Lisa kommentaar

Täida nõutavad väljad või kliki ikoonile, et sisse logida:

WordPress.com Logo

Sa kommenteerid kasutades oma WordPress.com kontot. Logi välja / Muuda )

Twitter picture

Sa kommenteerid kasutades oma Twitter kontot. Logi välja / Muuda )

Facebook photo

Sa kommenteerid kasutades oma Facebook kontot. Logi välja / Muuda )

Google+ photo

Sa kommenteerid kasutades oma Google+ kontot. Logi välja / Muuda )

Connecting to %s

%d bloggers like this: