jump to navigation

Viin “puhas kui vesi” märts 10, 2016

Posted by reklaamivalve in Uncategorized.
Tags: ,
trackback

IMG_4448Remedia reklaamib viina Stön reklaamlausega “Puhas kui vesi, iidne kui kivi…”.

Peame seda võrdlust puhta veega problemaatiliseks ning suuname tähelepanu Reklaamiseadusele, mis ütleb, et eksitav reklaam on keelatud. “Reklaam, mis ükskõik millisel viisil eksitab või tõenäoliselt eksitab isikuid, kellele see on suunatud või kelleni see jõuab, ja mis oma eksitava iseloomu tõttu võib mõjutada nende isikute majanduskäitumist…”. “Reklaami loetakse eksitavaks eelkõige siis, kui see annab eksitavat teavet kaupa, teenust, kauba müüki või teenuse osutamist iseloomustavate järgmiste asjaolude kohta:
1) kättesaadavus, kogus, koostis, kasutamiskõlblikkus, lisatarvikute olemasolu, tehnilised andmed, kasutamise ja hoidmisega seotud riskid, sealhulgas keskkonnaohutus, valmistamise, varumise või osutamise viis ja aeg, tootmispaik või päritolumaa.”

Remedia koduleht rõhutab viina tootmisel puhta vee tähtsust: “Tootmisel kasutatakse peamiselt nisu baasil valmistatud teraviljapiiritust ja kristallpuhast joogivett.” Reklaamis on seega suunatud võimaliku tarbija tähelepanu alkohoolse toote tervislikule ja kasulikule elemendile ehk selle toote tootmisel kasutatud puhtale veele. Ometi ei tarbi inimesed viina muidugi selleks, et osa saada puhta vee kasulikkusest. Kindlasti ei muuda see puhas joogivesi kuidagi viina ka ohutumaks või soovitatavamaks.

Vesi on jook, mida inimesed peaksid rohkem jooma. Meie organism vajab hädasti vett ning puhtal kujul tarbivad inimesed seda selgelt liiga vähe. Vee joomine seostub selgelt ja ühemõtteliselt tervisega. Viin, igasugune alkohol, on aga närvimürk, psühhoaktiivne aine, kantserogeen, teratogeen. Lisaks sellele on see ka väga kaloririkas aine, mis panustab oluliselt ülekaalulisuse probleemi. Ometi ei informeeri tootja ja reklaamija ühestki sellest riskist, vaid reklaamib oma toodet läbi puhta joogivee võrdluse. Reklaam ei ütle, et viina tootmisel on kasutatud puhast joogivett, vaid et viin ON puhas KUI vesi.

Meie hinnangul on tegemist eksitava reklaamiga ning vastuolus Reklaamiseaduse mõttega.

Esitasime kaebuse Tarbijakaitseametile 10. märtsil.

Advertisements

Kommentaarid»

No comments yet — be the first.

Lisa kommentaar

Täida nõutavad väljad või kliki ikoonile, et sisse logida:

WordPress.com Logo

Sa kommenteerid kasutades oma WordPress.com kontot. Logi välja / Muuda )

Twitter picture

Sa kommenteerid kasutades oma Twitter kontot. Logi välja / Muuda )

Facebook photo

Sa kommenteerid kasutades oma Facebook kontot. Logi välja / Muuda )

Google+ photo

Sa kommenteerid kasutades oma Google+ kontot. Logi välja / Muuda )

Connecting to %s

%d bloggers like this: