jump to navigation

Vana Tallinn kutsub nautima ning on mõelnud välja uue hoiatusteksti november 13, 2015

Posted by reklaamivalve in Uncategorized.
trackback

vana_talTähelepanelik kodanik juhtis Reklaamivalve tähelepanu Vana Tallinn reklaamidele, kus õpetatakse inimesi erinevatel viisidel viina jooma ning üks reklaamlause ütleb ka näiteks “Naudi kui iseseisvat segujooki.

Reklaamiseadus ütleb, et “Alkoholi reklaam ei tohi: 1) sisaldada otsest üleskutset alkoholi osta ega tarbida.”

Üleskutse “Naudi” viitab meie hinnangul joogi puhul küll ühemõtteliselt selle tarbimisele ja seega läheb vastuollu seadusega.

Kui Vana Tallinn oli juba tähelepanu all, külastasime ka selle Facebooki lehte, kus oli rohkelt erinevaid reklaampilte, mille peal oli hoiatustekstina inglise keelne sõnum: “Caution: The abuse of alcoholic beverages can damage your health.”

Esiteks nõuab reklaamiseadus muidugi eestikeelset hoiatusteksti ning teiseks peab see sõnum olema “Tähelepanu! Tegemist on alkoholiga. Alkohol võib kahjustada teie tervist.”

Inglise keelne termin “abuse” on alkoholitööstuse jaoks oluline termin, kuna viitab siis nende toote väärkasutamisele, mis omakorda suunab kogu tarbimisega seotud negatiivsed tagajärjed tarbija enda vastutusele.

Esitasime vastava kaebuse Tarbijakaitseametile 13. novembril.

Advertisements

Kommentaarid»

No comments yet — be the first.

Lisa kommentaar

Täida nõutavad väljad või kliki ikoonile, et sisse logida:

WordPress.com Logo

Sa kommenteerid kasutades oma WordPress.com kontot. Logi välja /  Muuda )

Google photo

Sa kommenteerid kasutades oma Google kontot. Logi välja /  Muuda )

Twitter picture

Sa kommenteerid kasutades oma Twitter kontot. Logi välja /  Muuda )

Facebook photo

Sa kommenteerid kasutades oma Facebook kontot. Logi välja /  Muuda )

Connecting to %s

%d bloggers like this: