jump to navigation

Mõned asjalikud vastused Tarbijakaitseametilt november 28, 2012

Posted by reklaamivalve in Uncategorized.
trackback

Oktoobris teatas Tarbijakaitseamet meile, et alkoholitootjad peavad lisama tervisehoiatuse ainult oma lehe esilehele ning neil ei ole kohustust panna seda iga individuaalse reklaami juurde. Esitasime oma vastulausungi, mille leiate huvi korral siit. Täna saime neilt positiivse tagasiside:

Tarbijakaitseametis on registreeritud Teie pöördumine seoses reklaamidega alkoholitootjate Facebooki lehtedel. Näitena tõite järgmise reklaami: http://www.facebook.com/photo.php?fbid=248485575253308&set=pb.201096866658846.-220752000

Sellel reklaamil tõesti hoiatust ei ole. Tarbijakaitseamet on varasemalt olnud seisukohal, et alkoholiga seotud ettevõtte Facebooki lehel piisab, kui hoiatus on esitletud üksnes avalehel ning iga konkreetse reklaami juurde seda lisada pole vaja.
Siiski tõdeme, et kuna Facebookis toimub põhiline turundusstrateegia läbi jagamise ning „meeldimise“, mille käigus levitatakse reklaami võimalikult paljudele Facebooki liikmetele, peaks kohustuslik terviseohuhoiatus olema lisatud ka sellistele jagatavatele fotodele, mis sisaldavad endas alkoholi reklaami. Seda seetõttu, et kui isik, kes ei ole konkreetse ettevõtte Facebooki lehte endale meeldivate hulka lisanud, näeb enda ajajoonel mõne tuttava poolt jagatud reklaami/pakkumist konkreetse alkohoolse tootega, siis on reklaam temani juba jõudnud ning ettevõtte esilehte ei lähe keegi hoiatuse lugemiseks täpsemalt uurima.

Seega alustame ettevõtete teavitamist järk-järgult erinevate menetluste käigus, et reklaamiseaduses nõutud kohustuslik tervisehoiatus tuleks lisada iga konkreetse reklaami juurde.

Lisaks on Tarbijakaitseametis hetkel käimas arutelu alkoholireklaami juhendi koostamiseks, kuhu kindlasti lisanduks ka juhend alkoholireklaamide kohta sotsiaalmeedias.

Väike edusamm ja põhimõtteline seisukoht jälle meie poolele ehk TKA on nüüd siis kinnitanud, et tootjad peavad tervisehoiatuse lisama igale reklaamile. Teiseks võime vist rõõmustada, et ehk oleme ka oma väikse panuse andnud, et koostamisel on juhend alkoholireklaamide kohta sotsiaalmeedias. Tegemist on ju selgelt üsna uue nähtusega ja on äärmiselt positiivne, et TKA seda lähemalt käsitleb.

26. oktoobril juhtisime TKA tähelepanu ühele Harjumaa baarile, mille välisküljel oli taaskord ilma tervisehoiatuseta reklaam. Kaebuse leiate siit. TKA vastus tuli selline:

Juhtisite Tarbijakaitseameti tähelepanu Harjumaal Padise vallas Kasepere külas asuva kohviku küljes olevale A.Le Coq Premium reklaamile, millel puudub terviseohu hoiatus. Viitasite oma kirjas, et tegemist ei ole ainukordse juhtumiga .
Oleme selle reklaami osas läbi viinud järelevalvemenetluse ning saime OÜ-lt MR Grill tagasiside, et kõnealune reklaam on kohviku küljest eemaldatud. Kuna Tarbijakaitseamet ei saa olla teadlik absoluutselt kõigist võimalikest rikkumistest, siis täname Teid asjakohase pöördumise eest.

8. novembril saatsime TKA-le kaebuse Veinitrio kodulehel oleva kampaania suhtes, mille käigus lubati tasuta alkoholi loosimist. Kaebus: SIIN. Ja vastus kõlab selliselt:

Juhtisite Tarbijakaitseameti tähelepanu Veinitrio Facebooki lehel toimuvale tarbijakampaaniale, mille auhinnaks oli alkohol.
Tarbijakaitseamet taaskord tänab Teid asjakohase pöördumise eest. Veinitrio kodulehelt tuvastasime lisaks ebaseaduslikule tarbijakampaaniale veel probleemid kohustuslike hoiatustega- nimelt oli sellel lehel hoiatus lisatud samuti üksnes avalehele ning ka seda vertikaalselt, mis ei ole Tarbijakaitseameti hinnangul selgelt eristatav muust teabest. Samuti leidsime sellelt lehelt reklaamlauseid, mis olid käsitletavad otsese üleskutsena alkoholi ostmiseks. Oleme algatanud järelevalvemenetluse Veinitrio OÜ suhtes.

Väiksed edusammud taas tehtud. Meie eesmärk ei ole olnud kellelegi probleeme tekitada, kuid loodame kodanikena, et alkoholi reklaamimisega seoses täidetaks seadust. Täname kindlasti ka TKA-d asjalike otsuste eest.

Kommentaarid»

1. Tervisehoiatused – alkoholitootjate õudusunenäod! « Alkoholireklaamivalve Blogi - jaanuar 4, 2013

[…] et igal reklaamil eraldi hoiatust olema ei pea, kuid meie vastulause tõttu muutis TKA oma seisukohta ja nüüd peab hoiatus olema igal […]

2. Keilas asuv kauplus reklaamib Saku Originaali ilma tervisehoiatuseta | Alkoholireklaamivalve Blogi - veebruar 25, 2013

[…] esitasime Tarbijakaitseametile sarnase kaebuse seoses Padise vallas asuva kohviku seinal oleva reklaamiga. TKA järelevalvemenetluse käigus […]


Lisa kommentaar

Täida nõutavad väljad või kliki ikoonile, et sisse logida:

WordPress.com Logo

Sa kommenteerid kasutades oma WordPress.com kontot. Logi välja /  Muuda )

Google photo

Sa kommenteerid kasutades oma Google kontot. Logi välja /  Muuda )

Twitter picture

Sa kommenteerid kasutades oma Twitter kontot. Logi välja /  Muuda )

Facebook photo

Sa kommenteerid kasutades oma Facebook kontot. Logi välja /  Muuda )

Connecting to %s

%d bloggers like this: