jump to navigation

Saku Õlletehase autodel olevaid reklaame peab vaatama läbi luubi ning painutades pead november 9, 2012

Posted by reklaamivalve in Uncategorized.
Tags: , ,
trackback

Eestis sõidavad ringi mitmed Saku Õlletehase sõidukid Scania, millel on mõlemal pool Saku Originaali reklaam. Kui ma vaatasin seda reklaami, siis ei näinud ma seal tervisehoiatust. Mõtlesin, et ju siis tuleb ligemale minna. Läksin. Ikka ei näinud. Lõpuks, kui hakkasin sõidukist pilti tegema, siis märkasin ka tervisehoiatust, mis on sõidukil reklaami ääres, väikses kirjas ja reklaamitaustaga ühte värvi.

Kindlasti pole see hoiatus vastavalt reklaamiseadusele mis nõuab, et reklaamis esitletav hoiatus peab olema tavalise tähelepanu juures märgatav, arusaadav ja selgelt eristatav.

Samuti on nimetatud reklaam kirjutatud vertikaalselt. Tarbijakaitseamet on ühe varasema rikkumise puhul juhtinud tähelepanu, et „ reklaamis esitletav hoiatus peab olema tavalise tähelepanu juures MÄRGATAV, ARUSAADAV ja SELGELT ERISTATAV ning meie kultuuriruumile ei ole omane vertikaalis lugemine ja kirjutamine“.

Kas Sina näed sellel reklaamil märgatavat, arusaadavat ja selgelt eristatavat reklaami? Mina JUBA näen!

Seega loodame, et edaspidi ei pea hoiatustekstide lugemiseks tarbija otsima prille või luupi, ajama näpuga järge reklaamil või painutama pead, et aru saada, kas sinna on veel midagi kirjutatud, või mitte.

Kaebus saadetud ka Tarbijakaitseametile.

Madis Melzar

Reklaamijärelevalve töörühmast

Advertisements

Kommentaarid»

1. ints - november 9, 2012

kle kui ei meeldi ära tarbi

2. reklaamivalve - november 9, 2012

Endale ei meeldi ja ega ei võta ka. Kuid ega see siia ei puutu. Alkohol on ebatavaline aine ja selle tootmise, turustamise ja müügiga kaasnevad teatud seadustest tulenevad reeglid.

3. ints - november 10, 2012

Viinapudelil on siis teave ? Miks te neid ei hõõru !?!

4. reklaamivalve - november 10, 2012

Pudelitel seda teavet ei ole, kuna seadus seda hetkel ei nõua. Et see seal aga olema peaks, seda arvame kindlasti. Me leiame piimapakendilt kõikvõimaliku informatsiooni, kuid alkoholi toodetelt mitte. See on kummaline, kas pole?! Teema on ka Euroopa Liidu tasandil üleval, kuid alkoholitööstuse tugeva surve tõttu pole senimaani otsust suudetud teha. Me hoiame siin tähelepanu alkoholireklaamil, kuna meil on olemas seadus, mis seda valdkonda reguleerib. Kui rikutakse, siis meil on samast seadusest tulenev kodanikuõigus Tarbijakaitseametile asjast teatada. Me ei tee midagi enama – lihtsalt tahame, et seadust täidetakse.


Lisa kommentaar

Täida nõutavad väljad või kliki ikoonile, et sisse logida:

WordPress.com Logo

Sa kommenteerid kasutades oma WordPress.com kontot. Logi välja /  Muuda )

Google+ photo

Sa kommenteerid kasutades oma Google+ kontot. Logi välja /  Muuda )

Twitter picture

Sa kommenteerid kasutades oma Twitter kontot. Logi välja /  Muuda )

Facebook photo

Sa kommenteerid kasutades oma Facebook kontot. Logi välja /  Muuda )

Connecting to %s

%d bloggers like this: