jump to navigation

A.Le Cog kodulehelt avastatud võimalikud Reklaamiseaduse rikkumised september 7, 2012

Posted by reklaamivalve in Uncategorized.
trackback

 

 

A.Le Coq kodulehel  on alagrupp „edasimüüjale“ ettevõttes toodetud jookide kirjeldused ja omadused, kus üldjoontes jääb silma, et alkoholitootja seostab alkohoolseid jooke erinevat sorti eeliste, edukuse jms.

 

Eesti Karskusliidu reklaamijärelevalvel jäi silma mõned reklaamid ja fraasid neist, mis meie arvates on otseses vastuolus Reklaamiseaduse § 28 lg 3 p 3 , mis sätestab, et alkoholireklaam ei tohi esitada teavet, sündmusi ja tegevust viisil, mis võib jätta mulje, et alkoholi tarbimine suurendab sotsiaalset ja seksuaalset edukust, parandab füüsilist võimekust või on tähtis mõnel elualal heade tulemuste saavutamiseksja p 5-ga, mis sätestab, et alkoholireklaam ei tohi sisaldada väidet, et alkoholil on ergutav, rahustav või vastuolude lahendamist soodustav toime.

 

Reklaamijärelevalve arvates seadusega vastuolu on järgmistes tutvustustes:

 

Le Coq esitleb rikkaliku ja tugevama maitsega Premium EXPORT õlut, mille pruulimisel on järgitud A. Le Coq Premiumile ainuomast pehmet maitsebuketti. Tulemus pakub meeltele naudingut, maitseb kargelt ja pehmelt, lõhnates A. Le Coqi õlledele omaselt traditsioonide ja täiuse järele ( Reklaamiseadus § 28 lg 3 p 5).

 

Le Coq Pilsner on hele ja karge õlu, mille maitse on alati värskendav. Pilsner kustutab ideaalselt janu ja paneb mõtte käima. A. Le Coq Pilsneril on palju sõpru, sest tema kerge iseloom sobib igaühele ( Reklaamiseadus § 28 lg 3 p 5). Samuti on antud reklaam vastuolus Reklaamiseaduse § 4, sest annab eksitavat infot, et „tema karge iseloom sobib igaühele“. Nimelt mitte ei sobi, vaid lausa keelatud on alkohoolne jook alaealistele, rasedatele, sõidukijuhtidele, mingit ravimit võtvatele isikutele jne.

 

Alexander on tugeva ja isikupärase maitsega hele õlu, mille eripäraks on erilise väljakäärituse astmega saavutatud tugeva maitse ja kerguse ainulaadne ühendus. Alexander on võimas jõud, mis kustutab janu ning loob hea tuju ja mõnusa olemise. Alexander on traditsioonidega Tartu õlu. Alexander — heade mõtete õlu (Reklaamiseadus § 28 lg 3 p 3 ja 5).

 

Le Coq Special on hele kvaliteetõlu, mis pruulitud spetsiaalselt tähistamaks õlletehase 200. aastapäeva. Selle luksuslik maitse, täiuslik värv koos laitmatu aroomibuketi ja rikkaliku vahuga on iidsele traditsioonile tugineva pruulimiskunsti tänapäeva etalon. See on õlu kõikidele Sinu meeltele. A. Le Coq Special – usalda oma meeli (vastuolu Reklaamiseaduse § 3 lg 4 p 11, mis sätestab, er reklaam ei tohi esitada valeteavet ning § 4, sest on eksitav).

 

Euroopa rahvad on bock-õlut pruulinud sajandeid. Hele Double Bock on Eestis esimene omataoline kvaliteetõlu. Õllel on oma kanguse kohta meeldivalt kerge maitse, mis muudab Double Bocki jõuliseks, kuid lahedalt joodavaks õlleks. Double Bocki retsepti ja maitseomaduste väljatöötamisel on silmas peetud Eesti tarbija maitse-eelistusi (vastuolu Reklaamiseaduse § 28 lg 3 p 7, mis sätestab, et alkoholireklaam ei tohi rõhutada suurt etanoolisisaldust kui alkoholi positiivset omadust).

 

Disel on jõuline hele õlu, mis eristab tõelised mehed nendest teistest. Heast asjast ei saa meestele kunagi küllalt. Tahaks ikka rohkem ja rohkem. Kaheliitrine Disel on iseäranis hea ühes võtta, kui minnakse meestega koos tõsiseid mehetükke tegema. Suur õlu suurtele meestele. Meestele, kes ei nuta (Reklaamiseadus § 28 lg 3 p 3). Samuti on Eesti Karskusliidu hinnangul nimetatud reklaam vastuolus Reklaamiseaduse § 28 lg 3 p 1, mis sätestab, et alkoholireklaam ei tohi sisaldada üleskutset alkoholi osta ega tarbida ning vastuolu on ka Reklaamiseaduse § 4 lg 4, mis sätestab, et alkohol ei tohi olla vastuolus heade kommete ja tavadega. Reklaamist jääb mulje, et õlu on kaaslane mehetükkide tegemisel ning meestele, kes ei nuta. Kui see pole vastuolus heade kommete ja tavadega, siis mis see on?

 

Beershake Tequila & Citrus on värskendav kokteil parimast õllest ja sidrunimahlast, millele annab särtsu tequila karge aroom. See ideaalne kerge suvejook, tuues ellu parasjagu särtsakust ja põnevaid maitseid (Reklaamiseadus § 28 lg 3 p 5).

 

A.Le Cog õlletehase missioon on – luua positiivseid elamusi.

 

Eestis kaotab läbi alkoholisurmade aastas elu üle 1500 inimese. Kas need ongi positiivsed elamused?

 Kaebus esitatud ka Tarbijakaitseametile.

 

 

 

 

 

 

 

 

Kommentaarid»

No comments yet — be the first.

Lisa kommentaar

Täida nõutavad väljad või kliki ikoonile, et sisse logida:

WordPress.com Logo

Sa kommenteerid kasutades oma WordPress.com kontot. Logi välja /  Muuda )

Google photo

Sa kommenteerid kasutades oma Google kontot. Logi välja /  Muuda )

Twitter picture

Sa kommenteerid kasutades oma Twitter kontot. Logi välja /  Muuda )

Facebook photo

Sa kommenteerid kasutades oma Facebook kontot. Logi välja /  Muuda )

Connecting to %s

%d bloggers like this: