jump to navigation

Reklaamiseaduse vasturääkivus Tudengipeo näite valgusel veebruar 25, 2011

Posted by reklaamivalve in Uncategorized.
trackback

9. veebruaril juhatasime TKA tähelepanu 12. veebruaril Tartu klubis Illusion peetavale tudengipeole, mille reklaami lubati “Esimesele sajale külalisele TASUTA TERVITUSJOOK!”. Pidasime seda seaduserikkumiseks, kuna Reklaamiseadus nimetab keelatud reklaamiks “alkohoolse joogi saamise võimalust kauba või teenuse müügi suurendamise eesmärgil läbiviidava müügiedenduskampaania või muu tegevuse auhinna, võidu, kingituse või muu hüvena.” Kuna pidu on selgelt äriline tegevus ja keegi saab selle korraldamisest materiaalset tulu, siis paistis, et selle tulu suurendamine tasuta alkoholi lubamisega on seadusega keelatud.

Saime aga nüüd TKA-lt vastuse selgitusega, mis lisab valgust ka teatud näilisele vasturääkivusele, mille osas oleme TKA tähelepanu ka varemalt juhtinud ja nende seisukohta selles osas küsinud. Niisii, TKA vastas järgnevat:

Tarbijakaitseamet mõistab Teie muret, aga juhime Teie tähelepanu reklaamiseaduse § 28 lg 6 punktile 3, mille kohaselt keelatud reklaamina käsitatakse alkoholi tasuta kaasaandmist kauba või teenuse müügiks pakkumisel ja müügil, välja arvatud toitlustusettevõttes kohapeal tarbimiseks. Eeltoodud seadusesättest tulenevalt võib toitlustusasutus oma kauba või teenuse müügi puhul pakkuda tasuta alkoholi kohapeal tarbimiseks.

Nagu mainitud on need kaks seadusesätet ka juba varemalt peavalu ja väikest arusaamatust tekitanud. Kuigi jääb siin siiski nagu mitu küsimust õhku on nüüd TKA seisukoht vähemalt teada. Taaskord seaduse “vaimu” silmas pidades on siiski tunne, et seadus keelab alkoholi kasutamise ahvatlusena mis võiks ka inimest kutsuda keskkonda, kus võiks toimuda lisanduv alkoholi tarbimine. Seaduse mõte paistab olevat, et alkohol ei ole aine, mida inimesele tasuta antakse, vaid mis siiski tuleb alati lunastada tasu eest (ka näiteks allahindlus varasema hinna esitlemisega ju on keelatud). Ahaa, ehk toosama säte panebki asja õigesse valgusse. Kui siis söögikohas antakse alkohoolset jooki tasuta, siis tõenäoliselt on seesama jook ju ka toitlustusasutuse menüüs oma tavapärase hinnaga olemas ning selle nüüd 0 (null) hinnaga jagamine tõstab selle joogi juba kasvõi teiste kaupadega ebavõrdsesse olukorda. Kujutan ette, et TKA analüüs sellise mõttekäiguga ei nõustu, kuid sooviks nendega siiski veidi edasi arutada, miks Reklaamiseadus üldiselt keelab alkohoolse joogi tasuta jagamist muudes kontekstides.

Kommentaarid»

No comments yet — be the first.

Lisa kommentaar

Täida nõutavad väljad või kliki ikoonile, et sisse logida:

WordPress.com Logo

Sa kommenteerid kasutades oma WordPress.com kontot. Logi välja /  Muuda )

Google photo

Sa kommenteerid kasutades oma Google kontot. Logi välja /  Muuda )

Twitter picture

Sa kommenteerid kasutades oma Twitter kontot. Logi välja /  Muuda )

Facebook photo

Sa kommenteerid kasutades oma Facebook kontot. Logi välja /  Muuda )

Connecting to %s

%d bloggers like this: