jump to navigation

Saku Originaal pani suusatajad “libisema” jaanuar 24, 2011

Posted by reklaamivalve in Uncategorized.
Tags: , ,
trackback

Tänaseks on selja taha jäänud taaskordne edukas Otepää MK etapp murdmaasuusatamises. Võime selle korraldamise ja ka seal saavutatud edu üle olla kõik uhked. Kuid taas jäi silma kriipima alkoholi seostamine spordiga. Ning vähemalt ühes kohas paistis silma ka võimalik seaduserikkumine.

Suured Saku plakatid, Saku reklaamid rahvusringhäälingus, publiku käes olevad Eesti lipud, mille ühel küljel sini-must-valge ja teisel küljel Saku reklaam. Rääkimata suusatajate mütsidest. Eks see ole osa spordi rahastamisest ja teatud mõttes võiks olla ju alkoholitootjatele tänulik. Kuid ma loodan, et hea lugeja on siiski nõus, et seda sponsoreerimist tuleks vaadata veidi laiemalt. Kuidagi ei suuda uskuda, et tegemist ei ole alkoholitootja poolse maine kujunduskampaaniaga ning seeläbi siiski oma äri suurendamisega. Ja seda eduka spordi taustal.

Saku Õlletehas on rikas firma ja on selge, et nad eraldavad summasid millegi toetamisele. See on lihtsalt tavapärane käitumine igale kasumit tootvale firmale. Kust see kasum tuleb? Selge see, et alkoholi liigtarvitamiselt. Kui eetiline on siis selles kontekstis esitleda ennast kui heategijat on ikka äärmiselt küsitav.

Suusavõistluste eelõhtul korraldati määrdemeeste tiimidele showvõistlus. “Esikolmik sai auhinnaks kasti õlut ja fjordidemaalt tulnutele maitses märjuke põhjamaises talves hästi,” vahendas Delfi uudist. Lisatud pildigalerii kujutas spordimehi väga erinevates asendites sedasama auhinda manustamas. Galeriis on 6 pilti reaalsest suusatamisest ning 6 pilti õlle joomisest või selle näitamisest ka teistele. On täitsa arusaadav, miks Saku on huvitatud sellisest oma toote esitlemisest, kuid miks teeb seda meedia ja miks lubavad seda spordiürituse korraldajad jääb aina segasemaks.

Kuid tagasi selle võimaliku reklaamiseaduse rikkumise juurde. Reklaamiseadus nimetab keelatud reklaamiks “alkohoolse joogi saamise võimalust kauba või teenuse müügi suurendamise eesmärgil läbiviidava müügiedenduskampaania või muu tegevuse auhinna, võidu, kingituse või muu hüvena.” Nüüd on ainult küsimus, kas Tarbijakaitseamet tõlgendab sellist firmapoolset enesepromo läbi sponsoreerimise “müügi suurendamise eesmärgil läbiviidavaks müügiedenduskampaaniaks või muuks tegevuseks.” Palume neil seda igatahes hinnata ja analüüsida.

Kaebus TKA-le saadetud 24. jaanuaril.

Advertisements

Kommentaarid»

1. TKA võttis Otepää showvõistluse auhinna küsimuse menetlusse « Alkoholireklaamivalve Blogi - veebruar 16, 2011

[…] 24. jaanuaril esitasime Tarbijakaitseametisse kaebuse seoses murdmaasuusatamise Otepää maailmakarika võistluste raames toimunud showvõistlusega, mille käigus jagati võitjatele auhinnaks Saku Originaali. Leiad kaebuse SIIT. […]

2. Minu õllereklaami sees on midagi* - Memokraat - november 13, 2014

[…] Foto allikas: https://reklaamivalve.wordpress.com/2011/01/24/saku-originaal-pani-suusatajad-libisema/ […]


Lisa kommentaar

Täida nõutavad väljad või kliki ikoonile, et sisse logida:

WordPress.com Logo

Sa kommenteerid kasutades oma WordPress.com kontot. Logi välja /  Muuda )

Google+ photo

Sa kommenteerid kasutades oma Google+ kontot. Logi välja /  Muuda )

Twitter picture

Sa kommenteerid kasutades oma Twitter kontot. Logi välja /  Muuda )

Facebook photo

Sa kommenteerid kasutades oma Facebook kontot. Logi välja /  Muuda )

w

Connecting to %s

%d bloggers like this: