jump to navigation

Keda kehastab Jan Uuspõld? mai 12, 2010

Posted by reklaamivalve in Uncategorized.
Tags: , , ,
trackback

Tuleme täna korraks tagasi Saku Originaali juubelikampaania juurde.

Saku Originaali uue reklaamikampaania teleklipis osaleb taas tuntud näitleja Jan Uuspõld. Teadaolevalt Reklaamiseadus keelab tuntud näitlejate kasutamise alkoholi reklaamides. “Alkoholi reklaamis ei tohi matkida ega kasutada üldtuntud näitlejat, sportlast, muusikut, meelelahutustegelast või teisi üldtuntud isikuid, samuti nende pilti, häält, kujutist või viiteid nendele isikutele. Näitlejat võib alkoholi reklaamis kasutada, kui näitleja ei reklaami alkoholi läbi oma isikliku eeskuju, vaid kehastab tegelaskuju.”

Ju on reklaamitegijad tahtnud jätta mulje, et Jan Uuspõld kehastab siin mingit tegelaskuju. Kuid millest see peaks välja tulema? Seadus ei ole kuidagi selgitanud, kuidas peaks defineerima tegelaskuju kehastamise. See oleks üsna selge, kui näitleja näiteks kehastaks Batmani või Draculat. Kuid sellises reklaamis on ta selline nagu ta arvatavasti ikka on ja kõigi poolt äratuntavana. Pealegi on näitleja isiklik minevik olnud avalikult seotud rohke alkoholi tarbimisega, mille alusel paistabki loogiline, et Jan Uuspõld reklaamib õlut.

Pakuksin, et kui mingi sihtrühma seas teha küsitlus, et kes selles reklaamis esineb, siis ei väidetaks, et näitleja kehastab mingit osatäitjat vaid öeldaks väga üheselt, et tegemist on ju Jan Uuspõlluga.

Tarbijakaitseametile sai kaebus saadetud 12. mail.

Kommentaarid»

1. lala - mai 12, 2010

Jani roll on kahetine – alkoholisõltlase (või kui soovite – -lembija; naisolevus ja ümber toimuv melu jääb sellele selgelt alla ning tähelepanu ei saa) oma ühelt poolt, aga teiselt poolt on tegemist terve inimesega (naeratus, stiliseeritud näonahk ja liikumine), mida ei tohiks seostada alkoholisõltlasega.

Kas reklaamiseadus midagi terve inimese ja alkoholi kaaskujutamise kohta sõnab?

2. reklaamivalve - mai 12, 2010

Kindlasti ei soovi reklaamitootjad esitada oma reklaamides alkoholisõltlasi. Mõte, et nende toode võib tuua kaasa negatiivse sõltuvuse oleks neile kindlasti ebameeldivaks antireklaamiks. Et kõnealune näitleja oleks alkoholisõltlane, seda ei lähe ka meie kindlasti väitma. Ja meediast ju vist ongi kõlanud, et ta on oma suhtumist alkoholi tarvitamisse muutnud. Üldsusele ja nooremale sihtrühmale seostub ta aga vast ikkagi hästi laheda tegelasena, kes on täie rinnaga elu nautinud ning alkohol on selle lahutamatu osa olnud.

Reklaamiseadus inimese konditsiooni kohta ei ütle midagi. Pigemini ikka kasutavad reklaamitegijad igati terveid ja füüsiliselt heas vormis olevaid inimesi. Oluline on ju toote imago ning seda annab kõige paremini edastada läbi nende inimeste, kes ekraanil siis nende tootega koos on.

3. Saku Õlletehas: Jan Uuspõld mängib niisama “toredat noormeest” « Alkoholireklaamivalve Blogi - juuni 14, 2010

[…] Saku Õlletehas: Jan Uuspõld mängib niisama “toredat noormeest” juuni 14, 2010 Posted by reklaamivalve in Uncategorized. Tags: õlu, Jan Uuspõld, Saku Originaal trackback Kuu aega tagasi, 12. mail esitasime Tarbijakaitseametile kaebuse Saku Originaali juubelikampaaniaga seoses. Reklaamis esineb näitleja Jan Uuspõld. Kaebuse leiate SIIT. […]


Lisa kommentaar

Täida nõutavad väljad või kliki ikoonile, et sisse logida:

WordPress.com Logo

Sa kommenteerid kasutades oma WordPress.com kontot. Logi välja /  Muuda )

Google photo

Sa kommenteerid kasutades oma Google kontot. Logi välja /  Muuda )

Twitter picture

Sa kommenteerid kasutades oma Twitter kontot. Logi välja /  Muuda )

Facebook photo

Sa kommenteerid kasutades oma Facebook kontot. Logi välja /  Muuda )

Connecting to %s

%d bloggers like this: