jump to navigation

A Le Coq-i uue toote reklaamist Facebookis aprill 2, 2010

Posted by reklaamivalve in Uncategorized.
Tags: , , , , , ,
trackback

A Le Coq reklaamib oma uut toodet – Premium Extrat – loosides oma Facebooki fännilehel välja 333 inimest, kes saavad jooki tasuta juua enne teisi. Vaata SIIT (pead olema Facebooki kasutaja).

Leheküljest jäävad silma reklaamivõtted, mis paistavad olevat vastuolus Reklaamiseaduses lubatuga.

1. Reklaamiseaduse § 28 lõige 6 punkti 4 alusel peetakse keelatud reklaamiks järgnevat: “alkohoolse joogi saamise võimalust kauba või teenuse müügi suurendamise eesmärgil läbiviidava müügiedenduskampaania või muu tegevuse auhinna, võidu, kingituse või muu hüvena.”

Sel moel oma kauba reklaamimisel tasuta alkoholi pakkumine on selges vastuolus Reklaamiseaduses sätestatuga.

2. Leheküljel esitatakse seda tegevust kui degusteerimist. Seadusest tulenevalt on alkoholi esitlemine lubatud alkoholi müügikohas ja vastavaid tooteid tutvustaval messil, laadal või muul samalaadsel üritusel. Ehk siis keelatud alkoholi reklaamimiseks peetakse “alkoholi esitlust väljaspool alkoholi müügikohta, välja arvatud vastavaid tooteid tutvustaval messil, laadal või muul samalaadsel üritusel”.

3. Samuti puudub A Le Coqi Facebooki seinal hoiatuskiri: “Tähelepanu! Tegemist on alkoholiga. Alkohol võib kahjustada Teie tervist!”.

Tarbijakaitseametile on kaebus esitatud 2. aprillil.

Kommentaarid»

1. rain tuul - aprill 5, 2010

Õllesõber olen ja lugesin seda siin huviga …
Huvitav info 🙂

Vaatasin ka FB-sse aga ei näe kusagil infot, et lubataks jooki tasuta anda juua enne teisi. Tahaks ka võtta selle pakkumise vastu aga ei leia seda kohta kus see pakkumine asub.

Kas paneksite täpsustuse kus te selle leidsite ?
Kus on tasuta alkoholi pakkumine millest kirjutate ?

Degusteerimine-
Seadusest tulenevalt on alkoholi esitlemine lubatud alkoholi müügikohas ja vastavaid tooteid tutvustaval messil, laadal või muul samalaadsel üritusel.
Tegemist on ju siis “muul samalaadsel üritusel” sobiva kategootriaga ?

Alkoholi hoiatus on ju lehel olemas kus alkohol on …

Milles siis probleem on ?

2. reklaamivalve - aprill 5, 2010

1. Valik, kellele uut õllesorti enne teisi pakutakse, on seal lehel juba tehtud.
2. Esitasime degusteerimise osas TKA-le küsimuse, et kuulda nende hinnangut. Raske uskuda, et “muul samalaadsel üritusel” alla sobib täiesti ükskõik, milline vorm. Selline internetis teostatav toote tutvustamine koos selle reaalse pakkumisega on keeruliselt kontrollitav. Nad on välja valinud 333 Facebooki fänni. Kas on võimalik, et osa neist on alaealised? Kas on võimalik, et keegi, kes end Facebookis esitleb täisealisena, seda tegelikult ei ole? Nii et meie arvamuseks on, et internet küll selleks keskkonnaks ei sobi, kus sel moel alkoholi turustada.
3. Jah, tõesti tervisehoiatus on A Le Coq-i Facebooki seinale ilmunud. Meie kaebuse esitamise hetkel seda seal ei olnud. Nii et võib öelda, et tegevusest on veidi kasu. See on ju oluline, et seadused on täidetud.

3. rain tuul - aprill 5, 2010

1. Kahju, oleksin ka soovinud degusteerida. See on ju hea initsiatiiv, et lausreklaami asemel ka tarbijate arvamust uuritakse.
2. Miks olla kohe kahtlustav ? “Muu samalaadne üritus” jätab ju mõistliku lahtise skaala. Kes keelab kellegil asju degusteerida väljaspoolt Teile sobivaid piire ?
Minu teada ei saa ka alla 22 vms vanuse FB-s üldse ennast alkohoolsete ja vist mingu muude kategooriate külge liita.
Minu kui mitmekesise meedia tarbija arvamus on jälle, et internet peab kajastama proportsionaalselt ühiskonnas toimuvat (nii nagu seda peaks ka muu meedia tegema). Millega põhjendate arvamust, et internet on justkui eriline kus midagi ei sobi.
Vaatasin sealt lehelt, et tagasiside on ju äärmiselt positiivne kvaliteetse toote kohta. Ja meediast lugesin, et kanged tooted on tootjad üldse tootmisest välja võtnud.
Kas teil lihtsalt asjadele liiga ühekülgne vaade ei ole ?
Et asjad tuleb igal pool (ka internetis) nn teki alla ära peita ja siis muutuvad asjad olematuks ?
Äkki oleks mõistlik just nimelt peaga inimesi mõtlema õpetada ja siis saavad nad ise paremaid otsuseid ja valikuid teha ?

4. reklaamivalve - aprill 5, 2010

Ma natuke selgitan omalt poolt Karskusliidu seisukohti ning tausta, siis on ehk meie tegevus – kaebamine ja mõnikord ehk tähenorimine – paremini arusaadav.
Ma loodan, et oleme ühiselt arusaamisel, et ühiskonnas on alkoholiga seonduvad probleemid kaugelt liiga suured. Alkoholi tarvitamist ja sellega seonduvat kahju aitavad teaduslike uurimuste hinnangul kõige efektiivsemalt vähendada alkoholipoliitilised meetmed: hinna tõstmine, kättesaadavuse piiramine, reklaami keelustamine jne.
Mis siis näiteks sellesse degusteerimise näitesse puutub, käib see ka kindlasti selle kättesaadavuse alla. Alkohol on sõltuvust tekitav aine, närvimürk ning sellisena peab selle tootmine-turustamine-müümine-tarbimine olema selgelt ning kodanike tervist hoidvalt reguleeritud. Alkoholi ei tohiks pea igas keskkonnas ja sammul pakutama.
Ma usun, et nõustute ju ka sellega, et noortele alkoholi reklaam ei tohiks olla suunatud. Teles on selle ärahoidmiseks ajalised piirangud – tohib reklaamida alles kella 21-st alates. Internet selles osas ongi eriline meedium, et seal seda ajalist piirangut ju ei ole. Pole praktiliselt mitte mingeid piiranguid. Vastupidiselt, reklaam on pealegi ka interaktiivne ning haarab noore tervesse elustiili käsitlevasse keskkonda kaasa.
Te küsite, kas meil liiga ühekülgne vaade asjale ei ole. On jah. See vaade puudutab rahva tervist, ühiskondlikku korda, noorte riske. Ühekülgne vaade on ju ka alkoholitootjatel ja reklaamijatel. Te ei näe reklaamides tasakaalustatud infot alkoholi tarvitamise mõjude osas. Meie tegevus on vabatahtlik ning tiksub vaikselt kuskil blogis või pressiteadete kaudu. Tootjate oma ilmub tänu miljonitele igapäevaselt parimas kvaliteedis meie silme ette.
Mõte inimeste harimisest ning mõtlema panemisest on atraktiivne ka mulle. Kuid tean samas, et uurimused on juba pikalt kinnitanud, et hariduslikud programmid on eluviisi muutmise eesmärgil nulli lähedase kasuteguriga. Efektiivsed (pikas perspektiivis) on piiravad meetmed – hind, kättesaadavus, reklaami keeld jne.
Ma saan aru, et Te lähenete sellele teemale oma enda näite põhjal, kus sõprus alkoholiga on meeldivalt kontrolli all ning pigemini rikastab Teie elu. Tore, kui see on nii. Kuid kui vaadata üldist ühiskondlikku pilti, siis on selge, et alkohol toob kaasa massiliselt probleeme. Sõltuvalt inimese keskkonnast, kasvatusest, tervisest, geenidest jne on osad inimesed alkoholi suhtes jõuetud. Probleem on selles, et keegi ei tea seda ette, kas tema on kalduv sõltuvusele või mitte.

tervitades
Lauri


Lisa kommentaar

Täida nõutavad väljad või kliki ikoonile, et sisse logida:

WordPress.com Logo

Sa kommenteerid kasutades oma WordPress.com kontot. Logi välja /  Muuda )

Google photo

Sa kommenteerid kasutades oma Google kontot. Logi välja /  Muuda )

Twitter picture

Sa kommenteerid kasutades oma Twitter kontot. Logi välja /  Muuda )

Facebook photo

Sa kommenteerid kasutades oma Facebook kontot. Logi välja /  Muuda )

Connecting to %s

%d bloggers like this: