jump to navigation

Vastused: “Tõehetke” publik ja alkohol märts 25, 2010

Posted by reklaamivalve in Uncategorized.
Tags: ,
trackback

Mõned ajad tagasi saatsime Tarbijakaitseametile päringu seoses ühe kodaniku tähelepanujuhtimisega telesaate “Tõehetk” publikuga salvestamiste osas. Kutses tulla publikuks lubati ka tasuta alkoholi. Tõstatasime küsimuse, kas selline asi ei ole vastuolus Reklaamiseaduse punktiga, mis nimetab keelatud reklaamiks järgnevat: “alkohoolse joogi saamise võimalust kauba või teenuse müügi suurendamise eesmärgil läbiviidava müügiedenduskampaania või muu tegevuse auhinna, võidu, kingituse või muu hüvena.”.

Kaebuse alus seisnes seisukohal, et tegemist on ärilise ettevõtmisega (isegi kui konkreetsetele osalejatele midagi ei müüda) ning tasuta alkoholi pakuti eesmärgiga kutse meeldivamaks muuta. Väidaksime, et äriline ettevõtmine pakub tasuta asju ainult oma äri edendamiseks. Selle alla kuulub näiteks ka sponsorlus.

Tarbijakaitse võttis kaebuse menetlusse ning täna (25. märtsil) saime alljärgnevad selgitused.

Tarbijakaitseamet võttis Kanal 2 AS-iga ühendust, milles viitasime Teie pöördumises väljatoodud asjaoludele ning saime järgnevad selgitused:

„Vastuseks selgitustaotlusele seoses tarbija pöördumisega järelevalve teostamiseks saate „Tõehetk“ salvestusel toimuva üle kinnitamine, et tegemist ei ole juhtumiga, mida saaks kvalifitseerida reklaamiseaduse § 28 lõike 6 punt 4 rikkumisena. Viidatud seadusesäte reguleerib kauba või teenuse müügi suurendamise eesmärgil alkoholi pakkumist olgu siis müügiesinduskampaania raames või tegevuse, auhinna, võidu, kingituse või muu hüvena. Publiku kutsumine saadete salvestamisele ei ole seotud ühegi kauba või teenuse müügi suurendamisele suunatud üritusega – salvestusel ei pakuta müügiks ega tutvustata kaupa või teenuseid, saate salvestus toimub igal juhul ettenähtud aegadel, hoolimata publiku olemasolust või selle arvukusest. Publiku osavõtt saate salvestusest ei mõjuta saadete vaadatavust, seetõttu ei saa külaliste kutsumist salvestusele kvalifitseerida kauba või teenuse müügi suurendamise eesmärgil tehtava tegevusega.

AS Kanal 2 ei tooda saadet „Tõehetk“ ise, vaid ainult edastab seda. Edastasime järelepärimise saadet tootva produktsioonifirmale, kes selgitas meile järgmist: Saate „Tõehetk“ salvestusel on üks produktsioonifirma töötajatest määratud vastutavaks külaliste vastuvõtu, nende kohtadele paigutamise ning külalistele serveeritavate suupistete pakkumise eest. See isik vastutab ka alkohoolsete jookide serveerimise eest ning peab tagama, et alla 18-aastased isikud ei tarvitaks alkoholi. Meile kinnitati, et alkoholi ei pakuta alaealistele.“.

Tarbijakaitseamet nõustub eelnevate selgitustega, kuid samas edastas Kanal 2 AS-le seisukoha, et isegi siis, kui publiku kutsumine saadete salvestamisele ei ole seotud ühegi kauba või teenuse müügi suurendamisele suunatud üritusega, tuleks sarnaste juhtumite puhul vältida alkoholi pakkumise kajastamist sellistes publikule mõeldud kutsetes.

Küsitavaks jääb ikkagi see, kas äriühingu väide oma tegevuse motiivide kohta otsustab, kas tegemist on reklaamiga või mitte.

Positiivseks võib igatahes pidada seda, et TKA suunas nii Kanal2 kui ka saate tootjafirmat teemale mõtlema ning väljendas seisukohta, et tasuta alkohol ei ole eriti kohane selliste kutsete kontekstis.

Kommentaarid»

No comments yet — be the first.

Lisa kommentaar

Täida nõutavad väljad või kliki ikoonile, et sisse logida:

WordPress.com Logo

Sa kommenteerid kasutades oma WordPress.com kontot. Logi välja /  Muuda )

Google photo

Sa kommenteerid kasutades oma Google kontot. Logi välja /  Muuda )

Twitter picture

Sa kommenteerid kasutades oma Twitter kontot. Logi välja /  Muuda )

Facebook photo

Sa kommenteerid kasutades oma Facebook kontot. Logi välja /  Muuda )

Connecting to %s

%d bloggers like this: